HTML

Magyar lány Itáliában

Friss topikok

  • kunka: Kívánom, hogy érezd jól magad, és csupa jó és hasznos élményben gazdagodjál! És ne hagyd abba a bl... (2012.10.01. 22:20) A kezdetek

Címkék

Eeesik a hó, ****** a ló...

2012.12.07. 16:51 treszka

Csendes és szép a reggel, elégedetten átfordulok a másik oldalamra. Ránézek az órára, 8:37. Na, akkor még pár óra belefér :)

...

2 percel később valaki beizzítja a mosógépet a fal túloldalán, na remek! Miért nem lehet megvárni az egészséges 10 órát, amikor már nem borzadványos felkelni??? Ó, hát persze, takarítónéni nap van! Na, akkor alvás nem lesz. A múltkor se tudott bejönni hozzám. Azért 2 óra még belefér, délig úgyse megy el. Hát visszaalszom.

...

Újra felébredek, 10:17. Az álom csendesen kikúszik a szememből. Fekszem és gondolkozom az élet nagy dolgain. Fel kéne kelni. Álmos vagyok. Takarítónéni... Ehh, egy logika még belefér. Reggel úgyis mindig jobban megy.

Oldogatom vagy 10 percig, aztán irány a konyha. Adok a néninek egy csokit, merthát a Mikulás őt se hagyhatja ki. Beszélgetük. Szokás szerint a felét nem értem, de nem baj, kedvesen mosolygok. Elmeséli, hogy 13-án Santa Lucia hoz majd csokit a gyerekeknek. Hogy micsoda dolog! Méghogy Santa Lucia! :)
Bevágódom a konyhába, összedobok egy rántottát. A bacont még szeptemberben nyitottam ki, kicsit furcsán néz ki a fehér zsír, amiben úszik, de abszolút bacon szaga van. Amúgyis eszem belőle majdnem minden nap és semmi bajom nincs. Hát belefér. Rántotta közben leszerelem a gumicukor-füzért, amit a többieknek gyártottam tegnapelőtt este. Nagy tetszést aratott. Azóta se kóstolta meg senki rajtam kívül. Pedig gumicukor íze van. Kész, irány a tévé. Minden délben adják a Bűbájos Boszorkákat olaszul, nekem az éppen megfelel. Közben a takarítónéni jön csevegni, hogy a mai fiatalok hányszor elválnak. 3 gyerekes apuka 24 év után lelép egy szeretővel, stb. Kedvesen meghallgatom, mosolygok, bólogatok. Elmondja, hogy este esni fog a hó. Tudja, mert az egyik családtag meteorológus. Asszem. Ezt nem teljesen értettem. No de vissza a tévéhez, még egy kicsit reggel van.

Utána rájövök, hogy ma van a Szeplőtlen Fogantatás ünnepe, nem szabad dolgozni. No, nincs itt senki, vissza a szobába, jöhet egy kis sorozatnézegetés. Rájövök, hogy elfogyott a kenyér, el kell menni a boltba. Nézegetem a bakancsom, no ezt felvesszük. Nézegetem a jégeralsőt. Ez azért még túlzás. Pattanok a biciklire. Odafele eszembe jut a tegnap. Kockára fagyott fülekkel száguldottam az úton egy szál pulóverben, 4 fokban. Jó volt :) Hazafelé már sötét volt. Egy srác majdnem nekem jött oldalról biciklivel, mert csak kiszáguldott egy mellékutcából mindeféle világítás nélkül. Na nem mintha a helyiek bármilyen lámpát ráraknának a bicajukra, úgy grasszálnak az autók közt. Általában a stop tábla is dísznek van. Remélem a srác legközelebb körbenéz!

Odaérek a bolthoz. Nagyon komoly, táskával nem lehet bemenni, csak ha bezacskózzák és leragasztják. Volt már ebből egy-két vitám, a minap pölö ragaszkodott hozzá a csajszi, hogy hagyjam ott nála, mert túl nagy a bezacskózáshoz. Októberben valósággal rám rivallt egy másik csávesz, hogy hogy gondolom, hogy csak úgy begrasszálok táskával :) Amikor nem a szokásos biztonságiőr csávó van szolgálatban, ilyenek történnek. Merthogy a kosarat a pénztárnál le kell tenni, de onnan hogyan vigyem tovább a cuccot, ha a táskámat nem használhatom? Zacskót meg nem akarok venni minden alkalommal.

Vége a vásárlásnak, megyek a pénztárhoz. A csajszi mond valamit a polipról, amit vettem, persze nem értem. Mondom neki, hogy külföldi vagyok, nem értem. Mire megkérdezi, hogy honnan való vagyok, mire mondom, hogy Magyarország. Erre kedvesen visszakérdez: Ááá, sose tudtam igazán, Budapest, vagy Bukarest? Pffff!

Na, ezek után ez a nap már nem lehet rossz, és valóban kifelé menet látom, hogy esik a hó! Itten 5 évente egyszer ha hullik valami, szóval igazán meg vagyok tisztelve :) Persze biciklivel nagyon klassz, 500 méter után már nem látok semmi, mert a szemüvegem tele van hóval, a kapucni miatt meg oldalra nem. Hát reménykedtem, hogy nem lesznek meggondolatlan autósok azon a 300 méteres szakaszon, ahol nincs bicikliút. De szerencsére nincsenek, úgyhogy most ülök az ágyamon, Janicsák Veca épp az édes otthonomról énekel maxhangerővel, szóval nem panaszkodom! Ma kivételesen húst fogok enni és ha megtalálom a módosított helyszínű misét, egészen boldog leszek!

Jó ünneplést! :)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://cremarol.blog.hu/api/trackback/id/tr294953300

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása