HTML

Magyar lány Itáliában

Friss topikok

  • kunka: Kívánom, hogy érezd jól magad, és csupa jó és hasznos élményben gazdagodjál! És ne hagyd abba a bl... (2012.10.01. 22:20) A kezdetek

Címkék

Repülő a kókuszdióban és gitár a víz alatt

2015.11.22. 22:21 treszka

Sziasztok!

Eltelt 2 hét.
A kastélyban lakom és szolgálok: fürdőszobát és konyhát takarítok, mosogatok és közben lelki hullámvasúton vagyok. Amikor ideértem, mindent elfelejtettem, amit otthon tanultam. Most apró lépésenként adja vissza Jézus mindezt. Sok ember, nagyon lassan tudok megbízni bennük. Ugyanakkor mindenki rendes és kedves. Emellett sok a kísértés és a sok nehéz gondolat, ami nagyon fárasztóvá tesz minden napot. Jézus apránként hódítja vissza a szívem, minden misében egy kicsit jobban. Amikor bajba kerülök belül, utánam nyúl és talpra állít. Újra és újra. Esténként ima és mise, a megszokott rend szerint. Hétvégén pedig nagy meglepetésemre Veronába utaztam.

Egészen csodálatos, hogy hogyan ismerkedem meg a Regina Pacis közösséggel. Mielőtt idejöttem, egy hétvégét töltöttem a budapesti házban. Medjugorjéban 2 hetet voltam velük az itteni házban. Ezen a hétvégén a veronai házban aludtam és segítettem a nővéreknek, illetve beszélgettem egy nagyon szépet a közösség vezetőjével. Számomra nagyon kedves emlék marad. A közösség tele van örömteli testvérekkel, ami otthonossá teszi a házat. Még magyarul is énekeltünk, mert a közösségvezető nagyon odafigyelt rám. Ajándék volt az Úrtól. Amíg kint voltam, egy 50 fős csoport lakott a kastélyban. Az összes takarítást és rendrakást megúsztam. A medjugorjei házfőnök, akit kikísértem Olaszországba pedig nagyon jófej. Igazi kutató alkat. Gyűjti az elszólásaimat. Most már nem csak a repülő repül be a kókuszdióba fúrt lukon, hanem tudok gitározni a víz alatt... A biciklit is együtt szereljük. Szóval nagyon jó barátok. Hiányoznak.

Az egyik kastélyba bejáró hölggyel jókat beszélgetünk, tisztára örökbefogadott. Sok gyengédséget kapok tőle és segít egy kicsit otthon éreznem magam. Akivel nem boldogulok még, az a leányzó, akivel együtt dolgozom. Olyan, mint egy tornádó. Kétszeres sebességgel dolgozik és nincs türelme semmihez. Ez a kettősség elképesztő. Esténként együtt fordítgatjuk olaszra a Mária Szeplőtelen Szívének való elköteleződés 33 lépését, igyekszem nyitott szívvel tenni. Nem mindig megy. De nem vagyok egyedül és Szűzanya nagy türelmet ad :)

A kastélyban részletes képzést kapunk arról, hogy mit hogyan kell csinálni. Például a teflont és a kávéfőzőt nem szabad szappannal mosni. A férfiakat úgy kell köszönteni, hogy jobb kezemmel a kezét szorítom meg, a ballal pedig a vállánál eltartom magamtól, ezzel jelezve, hogy üdvözölve vagy, de ácsi. Ölelkezni fiataloknak egymás közt max 3 másodpercig  szabad. Fiúk és lányok nem. Nem szabad semmivel hozzájárulni a mai világ sebzett kötődésének torzulásához. Érdekes gondolat, de tetszik. Nancy nagyon részletekbe menően magyaráz és nagyon hatékonyan él. És persze pörög és mosolyog napról napra.

Ma elindult a rég várt özönvíz. Kerek egy hónapos tavasz és nyár után, 7/24-es napsütéssel, tegnap este ágakat törő vihar volt. A kastély vízelvezetői eltörtek, mert a legelésző tehenek átmászkáltak rajtuk, így a kastély falánál áradás volt. A csatornák fedelei is eltömődtek a levelektől, így tavacskák voltak mindenütt. Szerencsére megoldódott ez is. Nagyon hangulatos volt, ha nem nézzük a praktikus oldalát. Egyébiránt az elmúlt idők naplementéi, már amikor láttam, gyönyörűek voltak. A Krizevac mögül előtörő színek és felhőformák minden nap azt hirdették, hogy Krisztusé a hatalom, a dicsőség és a győzelem.

Esténként igyekszem gitározni egyet-egyet. Sajnos nem lehet hangosan, mert áthallatszik, de vigaszt merítek belőle. Dicsőség az Úrnak! Ma az életemről is beszélhettem a többieknek, nagy szeretet övezte mindezt. Tisztára úgy éreztem magam, mint egy Antiochiás bevezető alatt. Csak a zene hiányzott a végéről :) Rengeteg áldás és szeretet van a kastélyban!

Csütörtökön 200 fős csoport jön hozzánk, 4 napig maradnak. Előre gyúrunk rá, elég durva lesz. Nem lesz alvás, mindig előbb kell kelni és később feküdni és egész nap rohanni kell, de mosolyogva és kedvesen. Nem semmi. Légyszi imádkozzatok értünk, hogy bírjuk a strapát, nekem ez lesz az első alkalom.

Amúgy van két srác, akik önkéntesnek jöttek és holnap költöznek be. Nagyon örülök, mert két rác meg most megy el. Így nem leszünk hiányban :)

Ma, Krisztus Király ünnepén, az Úr kicsi gyermekként és dicsőségesen is eljött, mivel két misén voltunk ma. Sikerült végre megtalálni a szellemek megkülönböztetésének 14 szabályát Loyolai Szent Ignác szerint. Igyekszem az eszembe vésni őket. Azt hiszem, szükség lesz rá. Összességében azt kell mondanom, hogy erősödtek a kísértések, 2-3 óra alatt el tudok jutni a csodálatos szárnyalásból a legmélyebb depresszióig. Jézus pedig a hónom alá nyúl és fölemel. A vigasztalás szaggatottabban érkezik, és mégis valahol a mélyben nagy dolgok történhetnek, mert haladok előre. Növekszem apránként és újra tanulom az életet az új körülmények közt :) Szűzanya pedig érezhetően jelen van bennem. Ő a türelem, Ő a gyengédség, Ő a belátás és az engedelmesség motorja bennem. Most egyre több minden Belőle fakad bennem. Imádkozzátok a rózsafüzért minden nap! Megéri :)

Ölellek titeket!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://cremarol.blog.hu/api/trackback/id/tr548100872

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása