HTML

Magyar lány Itáliában

Friss topikok

• kunka: Kívánom, hogy érezd jól magad, és csupa jó és hasznos élményben gazdagodjál! És ne hagyd abba a bl... (2012.10.01. 22:20) A kezdetek

Címkék

A második hónap

2017.09.19. 22:01 treszka

Üdv mindenkinek!

Újabb hónap, újabb történések. Semmi sem ugyanaz, mint tavaly :)
Az elmúlt idők után megkezdtem a hétköznapi életet. Jóval több időt töltöttem a közösséggel és kevesebbet a gyerekekkel. A fő feladat a takarítás és a főzés volt. Mivel nem tudok főzni, főként a mosogatás maradt, de már irogatom össze az egyszerű harapnivalókat, amiket otthon is könnyen össze lehet rakni.

Egyszer próbáltam volna hortobágyi húsos palacsintát sütni, de sajnos hiába kísérleteztem, nem tudtam tejfölt kicsiholni a tehéntejből. Helyette készítettem egy tortát családi recept alapján, de a tészta odaégett, a krém pedig csak nem akart elkészülni, mert a helyi cukor nem forr fel csak úgy... Ettől függetlenül finom lett :)
Megtanultam fürdőszobát mosni gyorsan, de meg kell állapítanom, hogy messze én dolgozom a leglassabban. A többiek mind profibbak.

Persze sokan jönnek szegény családból, akik főként otthon segítettek gyerekkorukban, így hamar kitanulták a mesterséget. Az egyik leányzó pl 9 éves korában kezdett el iskolába járni, mert kellett valaki, aki otthon "terelgeti" a testvéreit, így nem tudott elmenni otthonról. Aztán persze behozta a lemaradást, de 9 évesen az 5 évesekkel tanult együtt, ami számára kicsit ciki volt. De ez már régen volt.

Próbálkozom a közösségi élettel. A portugált egyre jobban értem, beszélni is tudok már alap dolgokról, de ha csevegnek a fejem mellett, nem tudok még bekapcsolódni. Szerencsére sokan beszélnek olaszul. Az imáknál is csöndben maradok még, mert újra és újra rájövök, hogy nem tudom hangosan elmondani, amit akarok. Olaszul sem :) Szerencsére az Úr gondolatolvasó, így csendben szánom oda a dolgokat.

Kiderült, hogy a gyomrocskám nem boldogul a tejjel, így diétázom. Sajtot mértékkel, kakaót csak amikor kalandozó kedvemben vagyok és engedek a kísértésnek. Szerencsére nem gyakran van ilyen :)

Az elmúlt hónapban volt egy nap, amikor tűz ütött ki és a száraz fű elhozta hozzánk. Mentünk vödrökkel oltani és növényekkel csapkodni a lángokat. Mindenki korom fekete lett, de semminek és senkinek nem esett baja. Az iskolához nagyon közel volt a tűz, de az Úr megállította előtte és nem érte el. Dicsőség neki!

Aztán két hete a külső közösség lelkigyakorlata volt, mi a gyerekekre vigyáztunk két napig. Ittalvós buli volt, sok játékot ki kellett találni. A tűz pont ezen a hétvégén jött, úgyhogy menekíteni is kellett őket. Volt izgalom, de jó véget ért. Valaki lefényképezett egy kobrát egy környező kis barlangban, neki sem lett baja :)

A lelkigyakorlat után vakációzni mentünk egy hétre a közeli farmra. Egy hét szabadidő, semmi kötelező. Filmet néztünk (Gyűrűk Ura trilógia), jókat kajáltunk, fagyizni is mentünk, néztük a csillagokat éjszaka. Annyian voltak, hogy a tejút rendszer felhőnek tűnt, amikor először néztem. Egy napot a tengerparton töltöttünk. Nagyok voltak hullámok, nagyon élveztem a játékot benne. Gyönyörűek voltak! A napon persze mindenki leégett, főleg, mivel délután egykor álltunk neki focizni. Ettől függetlenül mindenki élvezte a játékot és a fürdést is utána. Egy másik napon kirándulni mentünk egy közeli sziklához, amit Galinha-nak neveznek, mert csirke alakja van. A kilátás fenséges volt, láttam lemenni a napot. Utána sötétben keresgéltünk a lefelé vezető utat, de mindenki élvezte :) Ez volt az első alkalom, hogy valakit tapadós zokniban láttam sziklát mászni (a cipő öreg volt és csúszott)... :D
A 4618-as képen látszik, hogy a leányzó leejtette a fél papucsát alsó régiókba, azt sziklamászással kellett felhozni, mert alatt tüskés növények voltak. Volt szerencsém kalandozni egyet :)
Utána láttuk, ahogy a Pedra Branca nevű sziklán tűz van. Több tüzet is láttunk azóta. Meleg van és szárazság.
Volt alkalmunk hajat mosni vödörből, persze a víz 80%-át arra használtuk, hogy a másik nyakába zúdítsuk. Volt alkalmunk hajat táplálni (összetevők: répa, majonéz, aloe vera), ami után fél óráig zacskóval a fejünkön mászkáltunk.
Voltunk a Mária kegyhelynél is többször. Egyszer sikerült a naplemente mellett dicsőítenem jó kis Emmánueles dalokkal, a többiek bent csevegtek még. Fergeteges volt.
Volt, hogy a kutya megette a kikészített sonkát, volt, hogy békát kergettem a fürdőszobában, minden jó volt. A vakáció egy jó dolog :)
Most újra itthon. Újra neki a házimunkának.

Képek itt: https://drive.google.com/open?id=0B5hgvqzk3VgrbHlyVGY3SnhoQ3c

Nektek is jó munkát!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.